Thursday, October 21, 2010

Ülesanne nr. 7

Ongi käes aeg antud kursus kokku võtta. Kursus oli selles mõttes huvitav, et sai teada palju huvitavat, kuidas erivajadustega inimesed saavad tehnoloogiat enda elukvaliteedi parandamiseks kasutada. Mingit ettekujutust omasime ju me kõik, kuid see, mida inimesed tegelikult vajavad ning millised abivahendid on olemas, ei olnud aimugi.
Kõik ülesanded olid teostatavad, kuid nagu enamus teisedki kursusekaaslased, vajasin tõsist abi kodulehe tegemisel. Kahjuks tõesti, minul oli küll võimatu iseseisvalt kodulehe tegemist isegi alustada. Õnneks oli mul hea sõber, kes tundis HTML-i kasutamist hästi ning ta leidis selle aja, et teha mulle puust ja punaseks asjad ette. Olen talle suur tänuvõlglane. Pean ka seda ütlema, et sooje tundeid mul kodulehe tegemise vastu ei tekkinud. Leian, et kui mul tekib vajadus kodulehe tegemise järele, siis on selleks õppinud inimesed, kelle poole pöörduda.
Teisest küljest oli tore teada saada, kuidas kodulehtede tegemine reaalselt käib. Tore oleks, kui kõik kodulehed oleks kättesaadavad pimedatele inimestele. See peaks olema lausa kohustuslik riigiasutustele.

Tagasi tulles eneseanalüüsi juurde - olen rõõmus, et kõik ülesanded said tehtud ja selle käigus palju õpitud. Huvitav oli ka kaasvõitlejate tekste lugeda ja nendest õppida.

1 comment:

  1. Tänan, asjaliku enesehinnangu eest. Jah, ega alati ei pea ise kõike tegema, samas, kui töötate erivajadustega inimestega, kes on alatasustatud, on väga tähtis, et omaksite ettekujutust HTML keelest. Pealegi ei ole vastava keelestandardi tundmine ainult vajalik pimedate in. jaoks vaid kõigile.Siit väljavõte K.Kikkase konspektist, mis omab hindamatut väärtust kogu meie haridusele (vaata veelkord Ül.5 konspekti teemat "Puuetega in. erinõuded"). Kõige olulisem on see, et kunagi ei tohiks eeldada, et teisel inimesel on sama tüüpi arvuti, programmid ja võimalused, nagu õpetajal või enamusel. Kõike peaksime nüüd vaatama läbi elukestvaõppe strateegia, mille üheks tunnuseks on e-õpe. Mõelge ka veebilugerite peale, mille ümber käib suur vaidlus, kas tavaõpik või Ipad kooli.
    Nõustun Kaidoga 100% ja loodan, et näete antud probleemi veelgi laiemalt:

    Kogu "veebitegemiskunst" on suur ja mitmekülgne valdkond, mida muude erialade inimesed ei pea kindlasti peensusteni valdama – kuid inimene, kes tegeleb puuetega inimeste e-õppega, peab tundma mõningaid üldisi põhimõtteid. See aitab vältida olukordi, kus muidu põhjalikult ettevalmistatud e-materjal osutub mõnele õppurile kasutuskõlbmatuks (Kaido Kikkas).

    ReplyDelete